dashboard,cursor

Elegant Rose - Double Heart

Mar 12, 2016

Soal Memilih Jodoh Jangan Cari Yang Sempurna


Saya tak minta yang SOLEHAH yang bertudung labuh ke lutut, sebab saya pun tak lah SOLEH sentiasa memakai kopiah dan jubah serta ilmu agama penuh di dada...
♥ Saya tak minta yang bergelar USTAZAH, sebab saya lagi jauh untuk bergelar USTAZ, gelaran guru pun belum layak untuk saya...

♥ Nak minta yang KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yang ada...
♥ Nak minta yang CANTIK kulit putih gebu, saya pun muka roti canai tak HENSEM, tapi cukuplah sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan...
♥ Nak minta yang BERPANGKAT TINGGI, saya pun seorang yang kerja MAKAN GAJI...
♥ Nak minta yang PANDAI berkelayakan master atau phd, degree pun saya belum dapat...


♥ Cukuplah sekadar yang MEMAHAMI dan MENERIMA diri seadanya...
♥ Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid dibina...
♥ Cukuplah yang saling MEMBANTU dalam susah senang mengharungi lautan dunia...

♥Perasaan Cinta itu bukannya harus diDELETE, tapi perlu diHIDDEN kan untuk sementara waktu, sehingga tiba waktunya, untuk diAPPROVE oleh yang HALAL...
Semoga Allah mengurniakan kita seindah-indah kisah, sekuat-kuat ikatan, sehingga kita menjadi sebaik-baik pasangan...

 Kesempurnaan bukanlah diCARI tapi diBENTUK

"Bagaimanakah caranya untuk membuatkan diriku dicintai seseorang??"
Ibnu Al-Qayyim menjawab..
Cintailah Allah, nescaya Allah juga akan menghadiahkan seseorang yang juga mencintaiNya untuk dirimu."


credit untuk pembuat doodle muslimah comel tu. pink+ungu..
#NWR

No comments:

Post a Comment