dashboard,cursor

Elegant Rose - Double Heart

Dec 22, 2011

Paling Cantik dan Paling Baik


Pada suatu hari di sekolah ,seorang murid bertanyakan kepada guru ketika guru itu sedang mengajar mengenai kasih sayangpelajarcikgu macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai seorang yang paling kita sayang?macam mana kasih sayang itu nak berkekalan?” Cikgu “ok kamu ikut apa yang saya suruh..kamu pergi ke padang.Kamu berjalan diatas rumput. Di depan kamupilih rumput yang paling cantik tnpa menoleh kebelakang lagi walaupun sekali..dah petik kamu bawa ke kelas”..apabila pelajar tadi pulang ke kelas,tiada satu rumput pon ditangannya..cikgu bertnya .kenapa tiada rumput yg dipilih??....pelajartadi semasa berjalan,saya carilah rumput yg PALING CANTIK…memang ada banyak yang cantik..tapi cikgu katk yang PALING CANTIK ,maka sya pon terus berjalan kedepan smbil mencari tnpa menoleh ke belakang lagi….tapi sampai ke penghujung padang ,saya tidak jumpa pun rumput yang paling cantik,mungkin ada diantara yg di belakang saya tadi rumput yang paling cantik tapi dah cikgu pesan jangan menoleh ke belakang jadi tiadalah rumput yg saya petik…”cikguya! Itulah jawapannya.. Maknanyaapabila kita telah jumpa dengan seseorng yg kita sayang,janganlah kita mencari lagi yang lebih baik dari itukita patut hargai orang di depan kita sebaik- baiknya..jangan kita menoleh ke belakng lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku ..semoga yang berlalu tidak berulang lagidan ingatlah orang yang kita sayang itulah yang paling cantik dan paling baik..mahupun nak di ikutkan ada lagi yang baik.

Seperti rumput tadi




No comments:

Post a Comment